SAAB-Klubbens forum Forum Indeks SAAB-Klubbens forum
Forum for Saab Entusiaster

FAQFAQ   SgSg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Om klubbladet

Skriv nyt emne   Besvar indlgget    SAAB-Klubbens forum Forum Indeks -> Info fra/til Klubberne
Vis foregende emne :: Vis nste emne  
Forfatter Besked
vels
Saab Forum Bruger

Indmeldt: 10. jan 2008
Indlg: 36

IndlgSkrevet: 28 april 2011, 14.30:48    Emne: Om klubbladet Besvar, med citat

Hej,

Jeg vil nødigt støde nogen da jeg ved hvor meget energi der kræver at udgive et blad..

Men er jeg den eneste der savner mere substans i bladet ?
Jeg føler indholdet er utrolig tyndt og ofte ikke specielt klubrelevant. Jeg savner mere om bilerne, historien, sjove opdagelser og ikke mindst mere fra medlemmerne ( det har de sidste mange numre været de samme medlemmer der har skrevet ). Der er flere i klubben med en utrolig og unik indsigt i mange ting eller sjove historier ( f.eks. nogle af dem der kørte rally i deres unge dage ).
Kunne noget af alt dette komme til udtryk i bladet ville det bestemt være mere levende og mere læseværdigt - ikke mindst hvis man ønsker at tiltrække flere nye medlemmer.

Mvh
Poul
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Madsjensen
Saab Forum Bruger

Indmeldt: 21. dec 2007
Indlg: 33
Geografisk sted: 9330

IndlgSkrevet: 30 april 2011, 11.10:08    Emne: Besvar, med citat

Nu hvor Poul så venligt har hevet katten op af sækken, så må jeg tilslutte mig hans holdninger.

Bladet er overordnet set fint sat op, så det er i bund og grund småting der skal ændres for at man føler at bladet er vedkommende.

Som Poul skriver får man lidt følelsen at klubben kun har er par håndfulde medlemmer, da man tilsyneladende er på fornavn med alle i de fleste af artiklerne, og i særdeleshed i forordet. Det er fint nok hvis ellers alle læserne vidste hvem der blev talt om, men vi andre er lidt på herrens mark, og en udmærket tekst, føles i den grad uvedkommende.

Til gengæld synes jeg at det er fint at der er nogle faste skribenter. Specielt HC's indlæg i bladet synes jeg at være meget velskrevet og interessant.

Og så til sidst et evigt irritations moment. Det er muligvis trykkeriet der fejler, eller på grund af standarden på de typografiske værktøjer, men her kommer den alligevel:
Den tekniske kvalitet af billederne i bladet er ofte meget ringe og til tider katastrofal. Størstedelen af billederne er taget med folks personlige digitalkamera, og er derfor som regel på mindst 6 Megapixel. Alligevel er billederne i bladet ofte synligt pixelerede, hvilket betyder at de er trykt i en opløsning på langt mindre end ½ megapixel. Grunden til at jeg bemærker det er udelukkende at det er et gennemgående problem, for stort set alle artikler. Der er en enkelt artikel i nyeste blad hvor man skriver at man blev gjort opmærksom på dette, men alligevel er stort set alle andre billeder af den sædvanlige kvalitet.
Det er irriterende og ærgerligt, da det ofte er billederne der er det bærende element i artiklerne, samt dem der gør at man læser bladet igennem flere gange.

Jeg er klar over hvor stort et arbejde det er at sætte bladet op, inden det ryger til trykkeriet. Men som sagt først: Det er småting der skal ændres for at det bliver et rigtigt godt klubblad.

Jeg håber heller ikke at jeg støder nogen med dette indlæg Smile

MVH Mads
Speedy
SAAB Wacko-Nerd

Indmeldt: 30. jan 2007
Indlg: 511
Geografisk sted: Tune / Roskilde

IndlgSkrevet: 2 maj 2011, 09.09:55    Emne: Besvar, med citat

Hej Poul og Mads

Tak for kommentarer, jeg har sendt en besked om dette indlæg til vores redaktør Dorte som nyligt har overtaget arbejdet med Saabentusiasten. Jeg håber at Dorte vil se jeres skriv som konstruktive kommentarer der kan arbejdes på.

Tak for Jeres konstruktive input.

Mvh. ANders
Saabo Campingvogn #238 fra '66
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=21837
http://www.saabster.dk
http://www.saabo.dk
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besg brugerens webside AIM-adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Madsjensen
Saab Forum Bruger

IndlgSkrevet: 6 maj 2011, 18.55:54    Emne: Besvar, med citat

Jeg kender godt Dorthe, og ved at hun nu står alene med den store opgave efter Annelise har valgt at stoppe som co-redaktør, og dette er overhovedet ikke ment som en kritik af hendes arbejde, men måske snarere som et opråb til hele klubben om måske at få sat lidt flere af medlemmerne i sving med at producere noget godt stof til bladet. Jeg er sikker på at der er nok der rigtigt gerne vil bidrage.
MVH Mads
Speedy
SAAB Wacko-Nerd

IndlgSkrevet: 6 maj 2011, 21.43:23    Emne: Besvar, med citat

Hej Mads

Det er jeg sikker på at Dorte har prøvet at gøre nogle gange men det skader bestemt ikke at prøve igen.

Har du evt. selv noget du kunne tænke dig at dele i vores blad som et friskt pust udefra.....en artikel om?

Jeg kender jo så glimrende til Vels' skjulte og knapt så skjulte forfattergener så det kunne være at Vels ligeledes har et stykke skriveri til næste nummer?

Mvh. Anders
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besg brugerens webside AIM-adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Madsjensen
Saab Forum Bruger

IndlgSkrevet: 7 maj 2011, 21.38:28    Emne: Besvar, med citat

Godt grebet, og av av!! Wink
Du har selvfølgelig ret: når man peger fingre af andre er der 3 der peger tilbage på en selv Smile
Jeg er faktisk tilfældigvis i gang med at forfatte, men til et andet blad Neutral
Jeg er dog ikke god til at begrænse mig, så det er da meget sandsynligt at der kan blive til en artikel i entusiasten også.

Det der gør at der er så få der leverer materiale til bladene, er måske tvivlen på egne evner sammen med at man ikke tror at andre finder det man har at sige interessant.

En aktiv og gentagen opfordring vil måske hjælpe.
Og måske også denne tråd, selvom der nok er flere der læser bladet end denne side, desværre.

MVH Mads
vels
Saab Forum Bruger

IndlgSkrevet: 11 maj 2011, 10.21:37    Emne: Besvar, med citat

Hmm tjaa.. det kunne jeg godt, men det var nu ikke hensigten dels fordi jeg selv sidder og skal have lavet et blad og dels fordi jeg ikke umiddelbart er sikker på at jeg har noget at bidrage med i forhold til mange af de andre medlemmer der har en menneskealder bag sig med totakt og V4 ..

Intentionen var egentligt ( undskyld H.C. ) at få noget mere relevant på banen da jeg de sidste par gange bare har kylet bladet hen på hylden da det ærligt har virket som en følgeton i hvad der sker hjemme hos H.C. nærmere end hvad der rører sig i klubben.
På ingen måde negativt i forhold til H.C. der har gidet bidrage og skrive, men personligt så jeg gerne mere og andet .. mere relevant i forhold til klubben og modellerne og andet da jeg ærligt ikke orker endnu et afsnit..

Hvor er formændene der får samlet op på arrangementer, og får sørget for indsamling af billeder og en lille historie, hvor er den røde tråd om at gribe nogle emner hen over året..

Så er kortene på bordet Anders, jeg beklager - men det er nu engang sådan jeg føler og så ved alle præcis hvor jeg står uden at det er pakket ind i glanspapir.
Tilbage til toppen
Speedy
SAAB Wacko-Nerd

IndlgSkrevet: 11 maj 2011, 12.09:00    Emne: Besvar, med citat

Hej Poul

Hverken overfor mig eller andre behøver du undskylde at du giver din mening til kende. Selvom min/din/vores version af den fælles saab'imse sjældent er ens er det vigtigt at vi sammen finder ud af hvad der skal til for at lave (et af) danmarks bedste bil/saab blade. Dette kan meninger som din og mange andres være med til.

De medlemmer som deler viden med andre via bladet er en ufattelig uvurdelig vidensdatabase som vi/os "nye" medlemmer er dybt afhængige af. Personer som de meget erfarne tidligere og nuv. bestyrelsesmedlemmer samt alle de erfarne klubmennesker er kilden til viden om vores køretøjer.

Èn rigtig vigtig pointe er dog netop den røde tråd og at både blad og web bruges aktivt i klubben til glæde for alle.

Jeg håber at bestyrelserne vil tage dette op til debat i de 2 og måske den ene kommende bestyrelse.

Mvh. Anders
Tilbage til toppen
autojumble
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 07. dec 2007
Indlg: 222
Geografisk sted: Brønshøj

IndlgSkrevet: 11 maj 2011, 20.44:30    Emne: Besvar, med citat

hej alle,

Jeg synes ikke vores blad er så ringe,men det er altid rart med konstruktiv kritik. Vinter og forår's numrene er tit ikke så spændende som sommer og efterår's numrene, fordi man bla. ikke har artikler om sæsonen's træf og ture.
"de gamle"- og jeg er en af dem - har skrevet meget i bladet i mange år, om biler ,international træf,.....det ville være rart hvis de nye medlemmer, også starter med at skrive noget. Vels, du kunne måske skrive om din 93 i bladet - turen til saab festival 2010 - eller det hollandske træf?
H.C's artikler, synes jeg selv er gode, for han ved, hvad han snakker om, og det er tit tekniske artikler.
Aktive medlemmer vil give et levende blad........
vels
Saab Forum Bruger

IndlgSkrevet: 16 maj 2011, 14.53:21    Emne: Besvar, med citat

Hej autojumble,

Det har du da fuldstændig ret i, det kunne jeg da gøre ( selvom jeg ikke anser 93'eren som noget specielt i forhold til så meget andet ). Men jeg tror måske at den underliggende pointe forsvandt lidt.. Så lad mig omformulere det således :

Jeg savner at der opbygges en større kulter omkring bladet hvor bestyrelsen / redaktøren aktivt får denne opbygget ved bl.a. at have fingeren på pulsen i forhold til medlemmerne og sørge for at "trække historierne og billederne ind" fra medlemmerne. Det er et fåtal der selvstændigt finder på at skrive en artikel til et klubblad, men hvis de bliver spurgt afleveres der som regel velvilligt.

Det kunne f.eks. være nye mennesker i klubben der inviteres til at præsentere sig selv og deres automobil, eller det kunne være noget ganske aktuelt som f.eks. Kim der er begyndt at køre hill climb i Sonett, eller Sailor der fik erhvervet sig en fin midnatsblå 96'er på en ganske speciel måde.., autoanders der har en søster til min 93'er og har været medlem længe i klubben ( igen en sjov historie ), og listen fortsætter med statsgaranti da dette blot er nogle af de få ting jeg kender til og min berøringsflade i TT klubben endnu ikke er stor ( ikke uvilje ).

Lidt på samme måde som jeg oplevede til min første generalforsamlingsweekend at vandre rundt i flere timer og savle på totaktere uden et eneste medlem fandt på at rejse sig fra havestolen for at "invitere" til en snak om deres bil. Det var først efter ca. 2 timer da jeg specifikt spurgte efter Carsten at der kom dialog. Herefter skal det dog siges at der har været masser af gode snakke, varme og hjerterum til både køjeplads, mad, en hyggeøl osv osv.

Så altså det jeg savner er lidt et opgør med et "inaktivt" blad hvor kun nogle få ildsjæle bidrager i mangel af andet og egentligt også et opgør med den lille lukkede familie ( som er godt nok, men ikke fordrende for nye folk ).

Håber at det gav mening..
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ldre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlgget    SAAB-Klubbens forum Forum Indeks -> Info fra/til Klubberne Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

G til:  
Du kan ikke skrive nye indlg i dette forum
Du kan ikke besvare indlg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlg i dette forum
Du kan ikke stemme p afstemninger i dette forum