SAAB-Klubbens forum Forum Indeks SAAB-Klubbens forum
Forum for Saab Entusiaster

FAQFAQ   SgSg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Kontingent

Skriv nyt emne   Besvar indlgget    SAAB-Klubbens forum Forum Indeks -> Info fra/til Klubberne
Vis foregende emne :: Vis nste emne  
Forfatter Besked
Arne Lundgaard
Saab Forum nystarter

Indmeldt: 04. jul 2011
Indlg: 14

IndlgSkrevet: 1 februar 2014, 10.16:43    Emne: Kontingent Besvar, med citat

Til SAAB-klubbens medlemmer:
Jeg vil gerne slå et slag for at man husker at få betalt kontingentet til SAAB-klubben.
Jeg henviser til mit indæg i det sidste blad, hvor jeg opfordrer medlemmerne til at betale kontingentet via netbank. Det er der heldigvis også en del der har gjort,men der er i skrivende stund kun ca. 20 % der har betalt på denne måde. Jeg havde håbet der var en del flere der ville spare både klubbens udgifter til porto og kassererens arbejde med at sende alle disse breve ud.
Jeg giver det lige en lille uge mere, før jeg udsender brevene med girokortet, til dem der ikke har betalt.
Husk også temadagen hos Olsens den 15. februar.
Mange hilsner og god weekend fra kassereren
Very Happy
Speedy
SAAB Wacko-Nerd

Indmeldt: 30. jan 2007
Indlg: 511
Geografisk sted: Tune / Roskilde

IndlgSkrevet: 6 februar 2014, 22.07:26    Emne: Besvar, med citat

Kære kasserer og med-bestyrelse i SAABKlubben.

Nu har jeg dermed indbetalt Smile Jeg måtte dog finde kontonummeret på Facebook da det ikke står her Wink

Som medlemmer vil vi da gerne slå et slag retur for at en opkrævning af kontingent udsendes. En notits i et blad før opkrævningstidspunkt er sjældent en løsning der husker folk på den slags.

Det er super positivt at I tænker i nye baner for at spare $ ved opkrævning via udsending på mail eller i et blad som alligevel udkommer men et girokort bør være et forventeligt minimum.

I kunne også oprette mobile-pay (kan hentes på en smartphone) som kan bruges til overførsler gratis til forenigens konto. Men medlemmerne skal altså have af vide at dette er tid NU til at indbetale (ide til næste år.....)

Alternativt kan I jo udsende en opkrævning til alle de medlemmer I har mailadresser på og senere (3 uger efter) udsende girokort til de resterende med et blad.

Alternativet er jo PBS som dog koster et gebyr pr. opkrævning men det er stadig en god måde at sikre at folk får indbetalt på og det er i høj grad med til at fastholde medlemmerne.

Mvh. en af dem der tidligere har siddet og trykt girokort til fingrende de blødte.....
Saabo Campingvogn #238 fra '66
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=21837
http://www.saabster.dk
http://www.saabo.dk
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besg brugerens webside AIM-adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
SteenHansen
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 09. dec 2007
Indlg: 231

IndlgSkrevet: 7 februar 2014, 22.01:24    Emne: Besvar, med citat

Det er da muligt, i hvert fald i min netbank at oprette betalingen med det samme, og sætte den til betaling på et givent tidspunkt, så i princippet, kan opgaven klares, når når bladet med informationen modtages, s¨å skal man ikke længere bekymre sig om det næste nummer af saab entusiasten nu også ender i postkassen.
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
sailor99
Saab Forum Ekspert

Indmeldt: 09. feb 2010
Indlg: 261

IndlgSkrevet: 7 februar 2014, 22.04:40    Emne: Besvar, med citat

Kære Anders!

Arne havde i den sidste udgave af vores fantastisk gode klubblad gjort sig stor umage med at forklare, hvorfor alle med netbank burde betale ad den vej. Kontonummeret var ligeledes klart anført på den pågældende side.

Så hvis man havde lagt sit kontingent i netbanken til betaling medio januar, da man alligevel sad med bladet i hænderne i december, ville meget være nået Smile . - Kontingentbetaling på denne måde fungerer fint i Svenska Saabklubben, endda over grænsen, så det kan det naturligvis også hos os, hvis ikke vi smøler Wink
SAAB 96 TT, Midnattsbl�, 1965 (reg. sept. 1964) NA 23.421
VW Touran Highline 1,6 TDI BMT DSG 2016

Ruh�ret gravhund "Emma"
Bavaria sejlb�d "Bifrost"
Tilbage til toppen
Speedy
SAAB Wacko-Nerd

Indmeldt: 30. jan 2007
Indlg: 511
Geografisk sted: Tune / Roskilde

IndlgSkrevet: 8 februar 2014, 12.39:57    Emne: Besvar, med citat

Hej begge 2

Fine argument og jeg er rørende enige med Jer. Dog tyder det på at når ca. 20% af medlemmer har indbetalt kontingent, så bør bestyrelsen oppriotere at gøre noget ved dette. Jeg har selv netbank og kan fint gøre dette som beskrevet men det kunne jo tænkes at mange medlemmer ikke anvender netbank?? Når de sidste mange års kutyme har været at udsende opkrævning på girokort er det jo dette som medlemmerne venter på.

Jeg mener det er vigtigt at tænke nye baner i bestyrelsen mht. at spare på porto og kontor i en ikke alt for prangende klub-kasse (hvorfor mailopkrævning, PBS og mobilpay alt sammen er forslag til forbedring) men netop derfor er det enormt vigtigt med tydelig og hyppig kommunikation til medlemmerne mht. at de skal få indbetalt kontingent hvis klubben skal bestå.

Jeg havde selv misset det men det er gjort nu Smile

Mvh.Anders
Saabo Campingvogn #238 fra '66
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=21837
http://www.saabster.dk
http://www.saabo.dk
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besg brugerens webside AIM-adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
Arne Lundgaard
Saab Forum nystarter

Indmeldt: 04. jul 2011
Indlg: 14

IndlgSkrevet: 9 februar 2014, 16.10:40    Emne: Besvar, med citat

Tak for Jeres Indlæg.
Ja, vi må tænke alvorligt over, hvordan vi skal gøre det næste år. Jeg er overbevist om at de manglende betalinger skyldes glemsomhed og ikke en manglende vilje blandt medlemmerne til at betale kontingentet.
Nu bliver brevene med girokortene sendt ud i den kommende uge og så skal pengene jo nok komme ind.
Mvh Arne
SteenHansen
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 09. dec 2007
Indlg: 231

IndlgSkrevet: 10 februar 2014, 16.57:00    Emne: Besvar, med citat

ville det være ok at tage den omkostning, som det har at sende girokortene ud, fra dem det vælger den betalingsløsning, hvis det er meldt ud til generalforsamlingen. det kan selvfølgelig betyde at vi stiller de medlemmer, som ikke er til IT dårligere?

Måske det skal besluttes på et gf.

kan der med fordel sendes mail ud, til alle, som har afleveret deres mail adresse til sekretæren, som Anders foreslår?
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ldre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlgget    SAAB-Klubbens forum Forum Indeks -> Info fra/til Klubberne Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

G til:  
Du kan ikke skrive nye indlg i dette forum
Du kan ikke besvare indlg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlg i dette forum
Du kan ikke stemme p afstemninger i dette forum