SAAB-Klubbens forum Forum Indeks SAAB-Klubbens forum
Forum for Saab Entusiaster

FAQFAQ   SřgSřg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Træf og Generalforsamling 2014
Gĺ til side 1, 2  Nćste

Skriv nyt emne   Besvar indlćgget    SAAB-Klubbens forum Forum Indeks -> Info fra/til Klubberne
Vis foregĺende emne :: Vis nćste emne  
Forfatter Besked
saabjens
Saab Forum Bruger

Indmeldt: 16. sep 2012
Indlćg: 26

IndlćgSkrevet: 18 juni 2014, 21.53:08    Emne: Træf og Generalforsamling 2014 Besvar, med citat

Hej alle
Så er træf og GF overstået. Der var en del diskussion på GF, især p.gr.a Tines indlæg, som jo ikke var et emne der kunne stemmes om, men mere et emne til diskussion. Tine og Jens stillede op til genvalg. Esben Johansen stillede også op. Esben fik 33 stemmer, Jens 26 og Tine 19, så hun blev ikke genvalgt.
Søndag formiddag samledes den nye best. for at konstituere sig, Esben blev sekretær, Arne fotsætter som kasserer, Mads som næstformand, Carsten som meningt best. medlem og Jens fotsætter som formand.
Tine samt 5 andre har siden hjemkomst fra træffet meldt sig ud af klubben, da de åbenbart mener GF ikke har valgt de rette personer til at styre klubben det næste år.
På GF var der faktisk kun en af disse fem der stillede spørgsmål, de andre var tavse som i graven.
Man kan jo blive sur over ikke at fĂĄ sin kandidat valgt, det mĂĄ stĂĄ for egen regning, jeg syntes dog det er en drastisk beslutning.
Det er normalt man bøjer sig for flertallet, og GFs deltagere har jo stemt med ovenstående stemmer.
Det første bestyrelsesmøde bliver afholdt i nærmeste fremtid. Her vil best. prøve at finde frem til hvordan arbejdet skal foregå det næste års tid, og med hvilke emner.
Vi var to klubber med forskellig kultur, det tager tid før man er groet sammen, men vi må alle gøre vores til det. Et gammelt ordsprog siger: Rom blev ikke bygget på en dag.

mange SAAB hilsner til alle
Jens
hc thing
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 31. dec 2007
Indlćg: 234

IndlćgSkrevet: 19 juni 2014, 16.53:37    Emne: sommertræf Besvar, med citat

kære Jens.
jeg sidder i Grimsby og læser dit indlæg om sommertræffet.

Jeg undre mig stadig over at formanden for Saab Klubben stadig glemmer at nævne at Tine sammen med Mads fik redet sommertræffet 4 uger før det skulle afholdes!

Formanden behøver ikke nærmere at redegøre for at Olsen ikke længere vil tage sit ansvar for træffet - men det er et faktum at de to unge mennesker fra bestyrelsen i løbet af få dage fik hele træffet reorganiseret med hensyn til aftaler med Hampen Camping, hvor prisen blev koorigeret - maden var ikke aftalt - lokaler var ikke aftalt - såvel som alle andre punkter for weekenden, manglede at falde i hak.

Træffet gik godt og selv solen skinnede, men det var Tine og Mads der burde roses for deres arbejde der blev udført mere på trods af resten af bestyrelsen, end med hjælp fra bestyrelsen.

og en hilsen fra bestyrelsen til de to ville være på sin plads - selv om det på GF blev oplyst at afsatte penge til gaver , ca. 1000 kr skal gå til begravelses buketter til medlemmer der falder fra i løbet af året, rart at have noget at se frem til!

fortsat god sommer, hĂĄber at helbredet holder!

HC
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Arne Lundgaard
Saab Forum nystarter

Indmeldt: 04. jul 2011
Indlćg: 14

IndlćgSkrevet: 19 juni 2014, 18.55:58    Emne: Besvar, med citat

Hej HC.

Jeg skal da gerne, som bestyrelsesmedlem, rose træfarrangørerne for et virkeligt godt træf. Når jeg skriver træfarrangørerne, er det fordi at jeg mener at Olsen også skal have sin del af rosen. Det meste af arrangementet var på plads, inden Carsten så sig nødsaget til at trække sig. At priserne, opgivet fra Hampen Camping, var forkerte, er der jo ikke nogen af vores folk, der kan klandres for.
Men de to unge mennesker fik priserne rettet til og resten af tingene finpudset, så træffet blev en stor succes. Dette skyldes ikke mindst din køretur om lørdagen, som var både flot og udfordrende, med de mange gode spørgsmål.
At Tine efterfølgende har meldt sig ud i skuffelse over ikke at være blevet genvalgt, skal jeg også dybt beklage. Det var et drastisk og efter min mening unødvendigt skridt. Her må man lade demokratiet råde og så komme igen, når tiden er moden.
Hun har derimod valgt at starte en ny klub(!?), sĂĄ vi nu igen er tre klubber i lille Danmark, til at slĂĄs om de relativt fĂĄ potentielle Saab-veteran medlemmer. SĂĄ er vi ligesom lige vidt og det finder jeg er et stort tilbageskridt.
God tur derovre i det Engelske
Lars Hyldegaard
Saab Forum nystarter

Indmeldt: 11. jun 2010
Indlćg: 10
Geografisk sted: Viby J

IndlćgSkrevet: 19 juni 2014, 22.10:11    Emne: Besvar, med citat

Hej Jens

Ja det var så mig der stillede spørgsmål til bestyrelsen, og jeg kunne jo konstatere at der ikke var den store vilje til at svare på dem, "det var nærmest som katten om den varme grød" ...... jeg fik aldrig svar på hvorfor at Du Jens og Arne ikke ville stå for sommer træffet ? det er vel årets vigtigste træf eller ?

Det var da godt at Tine og Mads ville overtage når i nu ikke ville. De to fik jo lavet et super træf.

Ja jeg er en af dem der har meldt mig ud.

Jeg kunne ikke klare lugten i bageriet længere, og den måde tingene bliver klaret eller ikke klaret.

Flere ting undrer mig, bla. hvordan man kan bruge over 9000 kr. på et forårs og et efterårstræf når det oplyses at der gives 50 kr. pr. deltager .....

At man ikke vil give en mindre gave til afgående bestyrelses medlemmer og redaktør når de holder. Men kalder det en glidebane ?
Men man vil gerne give til begravelses buketter.

Selv ville jeg da hellere, have noget jeg kunne få fornøjelse af, end en buket blomster man aldrig ser.

Hvordan kan bestyrelsen, bevilge penge til noget som Classic race i Aarhus, nĂĄr de knapt kan finde ud af om det var et klub arrangement ?
Og hvor kom Rockwool ind i billedet, med banner og brochurer pĂĄ bilerne ?

Ydermere har jeg hørt rygter om at nogle har fået gratis hytter til sommer træff ! er der noget om det ??

PĂĄ mig virker det som om nogle mĂĄske har haft fingrene ned i kage dĂĄsen !

God sommer

Lars
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Arne Lundgaard
Saab Forum nystarter

IndlćgSkrevet: 20 juni 2014, 10.20:35    Emne: Besvar, med citat

Hej Lars.

Selv om dit indlæg ikke er adresseret til mig, ser jeg mig som kasserer alligevel nødsaget til at kommentere.
Den sidste beskyldning er for mig at se, meget tæt på injurielovgivningen.
Klubbens regnskab er minutiøst gennemgået af vores revisor, som i øvrigt er tidligere statsautoriseret revisor og som er den samme som Bladkompagniet og den tidligere V4 klub også brugte til at revidere deres regnskaber. Revisoren har ikke fundet noget der har givet anledning til bemærkninger.
Alle udgifter er selvfølgelig beskrevet i regnskabsbladet og yderligere dokumenteret med bilag.
Er der nogen, der som dig, betvivler min ærlighed, er man altid velkommen til at nærlæse regnskabet og gennemgå samtlige bilag. Bare ring og vi laver en aftale.
For er der noget jeg ikke vil have siddende pĂĄ mig, sĂĄ er det beskyldninger om at jeg har taget af kassen.

Med venlig hilsen
Arne Lundgaard
Kasserer
Jan
Saab Forum Bruger

Indmeldt: 07. dec 2007
Indlćg: 92
Geografisk sted: Næstved

IndlćgSkrevet: 20 juni 2014, 12.24:34    Emne: Besvar, med citat

Det må siges at der tilsyneladende er en trist udvikling i vores fælles klub Crying or Very sad Jeg var overbevist om at en sammenlægning var den rigtige, dette er desværre modbevist, da nogle medlemmer af bestyrelsen, mener at 2 takts klubben har "overtaget" V4 klubben, dette er ikke tilfældet, da det var en sammenlægning, det er vist ønskeligt med en Ekstraordinær GF, for at få evt misforståelser på plads, samt måske vælge en ny, gerne "ung" bestyrelse.
Arne: hvis du læser hele Lars tekst, er det ikke dig han "sigter" på, men på at der er brugt flere penge end normalt på de 2 arrangementer, samt han spørger til om der er nogle, som har fået gratis hytte, til sommetræffet, hvad er svaret på disse 2 spørgsmål?

Mvh, et trist medlem af Saab-klubben
Jan Crying or Very sad
twostroke NR. 1
Saab Forum Ekspert

Indmeldt: 15. dec 2007
Indlćg: 286
Geografisk sted: Sabro

IndlćgSkrevet: 20 juni 2014, 13.43:14    Emne: Besvar, med citat

Hej til alle som læser dette.

Til Lars det er trist at dit adfærdsmønster har ændret dig så meget siden jeg var til din 40 års fødselsdag. Mange gange har vi siddet og hyggesnakket over en kop øl, husker tydeligt turen til Finland første gang de holdte int. træf, det står for mig som en af de største oplevelser i træfsammenhæng, vi snakker tit om dengang fam. Thing, dig, Hans, Dennis,
Jesper, Susanne og jeg var pĂĄ tur.

Men jeg lytter til din klagesang og syntes du skal stille op til X Faktor.

Med hensyn til Classic race i Aarhus, kan jeg oplyse dig om, at RockWool sponsorerede nogle pakker isolering som afgrænsninger, lige som vi gjorde det i 2004 ved det int.træf i Fuglsø. Disse pakker isolering har Jesper og jeg fået og skal ikke have betaling for arrangementet, af samme grund. Det var kun på min bil der var klistermærker - det bruges vist på mange "racerbiler".
Desuden kan jeg oplyse dig, at vi fik stor opmærksomhed på vores stand. Kan også oplyse at vi fik ca. 10 henvendelser vedr. arbejde, men du kunne jo bare have besøgt standen i stedet for bare at gå forbi. Vi var dog fra samme klub!
Kender ikke til nogle med gratis hytter, men kender til Ă©n der havde et gavekort til et ophold, til gode. Gavekortet stammer fra Hvidesande 2011.

NU spø'r du garanteret hvad RockWool har at gøre på vores stand!!
Vores byggefirma har leveret nye bluser til klubben, dog mod en annonce i bladet. Har kun gjort det for gensidig hjælp og klubben kan nu sælge 100 stk. bluser til 80 kr. stk. samt til gaver.
Da vi er RockWool partnere, reklamerer vi, ligesom Sonax, der bĂĄde er i blad og pĂĄ hjemmeside, samt gaver der udleveres.

Jeg betragter din udmeldelse som et surt opstød hvor du tilsidesætter GF beslutning.
Med hensyn til gennemsigtighed overvejer jeg at købe et par net underbukser!

Nu er dette det sidste fra min side og er der andre der vil have noget at vide, mĂĄ de ringe eller komme forbi til en kop kaffe.

Et positivt medlem af bestyrelsen Laughing

Carsten Olsen
Tilbage til toppen
Solgaard
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 08. dec 2007
Indlćg: 153
Geografisk sted: Starup (15 km. syd for Grindsted 7200)

IndlćgSkrevet: 20 juni 2014, 20.34:29    Emne: Besvar, med citat

Tak for et godt sommertræf ved Hampen.

Det var dejligt at mødes med en masse SAABinteresserede folk unge som ældre. Når snakken og interessen handler om gamle SAAB biler, har folks alder ingen betydning for mig. Der har været en del snak om at få “de unge” med i klubben, men hvor mange unge menesker er der mon i danmark, der har interesse i gamle SAAB biler? Jeg ved, der er nogen rundt omkring, som vi desværre ikke ser så meget til, men jeg håber da, de kan lokkes frem Wink Jeg har lagt mærke til, inden for de sidste par år, er de gamle veteranbiler (alle mærker) blevet betydelig mere kult/populær også for de helt unge. Der er nok ikke så mange der er faldet for mærket SAAB endnu, men jeg håber, der kommer nogle flere unge mænd/kvinder i gamle SAABer Wink

Jeg kan ikke se problemet i at give de 50 kr. pr. medlem til sommertræffet, som til forråstræffet og efterårstræffet. Hvis ikke de 50 kr. pr. medlem kan række, kan man vel selv betale det resterende, samt diverse ekstra tilbehør som vand, øl og kaffe mm?
For min skyld kan vi godt hæve medlemskontingentet med 50-100 kr. Mange andre klubber/foreninger er langt dyrere end vores.

Jeg har gået og tænkt meget over de ting, der er sket op til det, til det og efter sommertræffet. Jeg tænker stadig Wink

Vi er mange forskellige slags menesker i klubben og den forskellighed kan jeg godt lide. Jeg håber alle vi forskellige menesker med samme gode interesse, SAAB, kan blive ved med at mødes med vores dejlige SAABer, gode historier, viden, oplevelser, hjælp, meninger og det gode humør.

Jeg håber næste års generalforsamling går langt mere problemfrit og at bestyrelsen er velforberedt og enig inden selve generalforsamlingen.

Henrik Solgaard 32 ĂĄr Wink

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besřg brugerens webside MSN Messenger
Arne Lundgaard
Saab Forum nystarter

IndlćgSkrevet: 21 juni 2014, 11.07:17    Emne: Besvar, med citat

Til Jan og andre som undrer sig om træfudgifter.

Punktet "årstræf" i regnskabet for 2013 indeholder en lang række udgifter til træf og andre arrangementer i årets løb.
Nogle medlemmer tror åbenbart at klubben kun har udgifter til forårs- og efterårstræf. Således forholder sig ikke. Når jeg i budgettet skriver at sommertræffet forventes "at hvile i sig selv, eller give et lille overskud", er det ud fra den forudsætning at vi kan sælge nogle af sponsorgaverne fra Sonax, på en auktion ved lørdagens fest og deraf genere et lille overskud. Dette valgte vi imidlertid fra ved sommertræffet i 2013 og derfor bliver der kun udgifter tilbage og som følge deraf giver sommertræffet, i dette tilfælde et underskud på godt 2000 kr. Pengene er brugt til bl.a. sodavand til frokost og GF, gravering af pokal, grillkul til fredag aften, samt en faktura fra Campingpladsen på differencen på det deltagerne har indbetalt og den endelige opgørelse.
Udover udgifterne til forårs- og efterårstræf, indeholder punktet også udgifter til "Komsammendag hos Carsten Olsen, i marts, hvor der blev undervist i bl.a. tændingsanlæg og -indstilling på de gamle biler, samt udgifter til en gave, til arrangørerne på det Internationale træf i England, hvor HC repræsenterede klubben og overrakte gaven.
Alt i alt en post pĂĄ 8.305 kr. og ikke, som der fejlagtigt er skrevet "over 9000 kr."
PĂĄstanden om gratis hytter kender jeg intet til.
Håber dette giver svar på de tilbagevendende spørgsmål om træfudgifterne.

Med venlig hilsen
Arne Lundgaard
Kasserer
saabjens
Saab Forum Bruger

Indmeldt: 16. sep 2012
Indlćg: 26

IndlćgSkrevet: 23 juni 2014, 10.31:36    Emne: svar pĂĄ div.+ Besvar, med citat

Hej HC samt andre både medlemmer også dem der har meldt sig ud på grund af lugten eller fordi man ikke vil følge hvad man selv ønsker, nemlig demokrati, og det var det der gjorde udfaldet.
Jo HC men for det første skal jeg være hjemme og for det andet kan jeg ikke sidde og skrive/læse hjemmeside når jeg sidder bag rattet af en bus i Tyskland. Vi er nogen der må arbejde for føden, andre får den ind af døren, så må vi jo se om de engang betaler landet tilbage.
JO De skal nok få en tak, og det får de i først kommende klub blad, ligesom alle andre i gennem tiden har fået det. Med hensyn til gaver har bestyrelsen besluttet at man skal passe på med den slags, for overser man bare een kan det give noget støj. DERFOR, det burde du også kunne forstå.
Med hensyn til hytter som der efterspørges er der givet et gavekort til en hytte i en weekend og de er der ikke noget fordægt i.
Man kan skrive på mange måder. Når man sidder i et forum tales der om flere ting, alt behøves jo ikke at nedskrives, men når referanten så vælger at gøre det alligevel, måske fordi hun regner med at få flere støtter, og ikke skriver det, der kunne være negativ for en selv, ja så er det at samarbejdet glider.
Selvom Tine og nogen andre har udmeldt sig af klubben, og vil starte en ny, ja så skal vi alle videre, det er dog sørgeligt at man vælger den vej i stedet for at følge flertallet og demokratiet istedet for at blive sur.
Nu skal vi alle videre, jeg hĂĄber vi kan komme det, der kommer en ny gf om et ĂĄr sĂĄ lad os se til den tid.
Igår havde vi det første bestyrelsesmøde efter GF og det gik bare fint alle var tilfredse, hvordan mon det kan være????
autojumble
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 07. dec 2007
Indlćg: 222
Geografisk sted: Brønshøj

IndlćgSkrevet: 23 juni 2014, 21.24:00    Emne: Besvar, med citat

hej Jens,
Samarbejdet haltede fordi flertallet i den gamle bestyrelse ikke kunne tĂĄle en smule konstruktiv kritik.(undtagen Tine og Mads)

Flertallet i bestyrelsen bestemmer at det skal være en hyggeklub, så bliver det til en hyggeklub for de få.....Der bliver snakket om demokrati, men 3 mænd styrer det hele som en junta (diktatur) uden at tage hensyn til andres meninger. Det motiverer ikke, og så falder folks engagement i klubben.

Der er ikke engang kommet en medlemsliste endnu, selv om du skriver i bladet at du bruger cirka 10 timer om ugen til klubarbejde!

Hvordan kan bestyrelsen være tilfreds når flere aktive medlemmer holder op i protest, og gerne vil starte en ny klub. Er det ikke fordi det er et tegn på, at der er noget galt med bestyrelsens virke?

Jeg ville personligt tage dette alvorligt, hvis jeg sad i bestyrelsen.
hc thing
Saab Forum Superbruger

IndlćgSkrevet: 24 juni 2014, 12.53:09    Emne: afsluttende kommentar Besvar, med citat

Jeg har nu godkendt referat af Saab Klubbens generalforsamling Hampen Camping juni 2014.

Hermed har jeg afsluttet min sidste opgave for Saab klubben.

Formanden bad mig afslutningsvis på sommer træffet om jeg ville repræsentere Klubben som int. koordinator dette år i Polen.
Dette lovede jeg; men efter en opsummering af de sidste ugers begivenheder i vores fælles Saab klub kan jeg nu oplyse at jeg ikke længere kan støtte den nuværende bestyrelse i sit arbejde.

Den sammenlægning af de to gamle Saab klubber, som Olsen og jeg har været primusmotor for gennem snart 15 år har lidt skibbrud. I Motor Classic der udkom denne weekend har motor journalist Peter Clausen, tegnet et fint billede af, det som skulle være vores fælles Saab klub årgang 2014.
Peter Clausen beskriver fint de problemer vi har kæmpet med at få løst forud for en sammenlægning, problemer der for andre ligner det rene pjat; men som er fæstnet i en tilknytning til hver vores adfærd og mødekultur.

Jeg ved ikke hvor mange timer, dage og år Olsen og jeg har brugt på drøftelser om dette samarbejde, der i begyndelsen blev baseret på fællestræf med års mellem rum, fælles ture hvert år til int-saab events, foruden tur til Nordkap i 1997. Men ikke mindst vores vellykkede int-saab træf både i Billund i 1996 og i 2004 på Fuglsøcenteret, træf der står respekt omkring i hele Europa.

Dernæst var det fælles blad – Saab Entusiasten der nu i ca. 10 år har været vores fælles kontakt til alle vore medlemmer og til sidst vore nye fælles klub Saab Klubben.

Begge klubbers bestyrelser har arbejdet hårdt på at samles om de fælles interesser og forsøgt at minimere de knaster der måtte være. En af det fordele Olsen og jeg ofte drøftede, var styrken ved, at vi ville gøre det lettere at lade næste generation tage over og der med give os selv en mulighed for at opleve en Saab klub også når vi blev pensionister!

Alle disse forventninger har lidt skibbrud over de sidste måneder. I Bestyrelsen blev det efterhånden tydeligt at der var to generationer der havde svært ved at finde en fællesnævner for det daglige og fremtidige arbejde for Saab Klubben. De unge kiggede frem af mens de gamle fortsat talte om gamle TT-dage.

I Saab Entusiasten kunne man læse kryptiske forord fra Formanden der anmodede om en debat om klubben skulle være en: ”hyggeklub eller en forening med forkromede møder – budgetter – og akademiske ord” Vi var en del medlemmer der studsede over meningen, ligesom Formanden anmoder om mere stof til bladet – ellers skal vi hæve kontingentet og ansætte journalist!!!!!

Disse bemærkninger blev tydeligere i det sidste blad, nu er der ingen tvivl, Formanden mener der er brug for at give V4 folket og sjællænderne klar besked om at møde op til sommertræf!

Og så lige endnu engang en besked til nogle af bestyrelsen, om at rette ind efter flertallet, (der er 5 i bestyrelsen og formanden har den afgørende stemme ved stemmelighed).

Desuden får vi at vide at formanden anvender 10 timer om ugen til sit bestyrelses arbejde, bla. Fordi at der er ”nogle” der kan give grå hår!!!!

Spændende læsning for os medlemmer – hvad var der gang i og hvorfor anlægger Formanden denne splittende tone?

Lidt af forklaringen kom på side 20, hvor Tine - bestyrelses medlem siden klubbens start og klubbens sekretær i to år- giver udtryk for sin stigende frustration over bestyrelsens manglende forretningsorden – dvs. planlægning af bestyrelsens arbejde, herunder økonomi – budgetter og regnskaber fra træf.

Tine beskriver at hun nu på andet år ikke kan opnå en enighed med hele bestyrelsen om blot at overholde vore egne vedtægter. Tine ønsker derfor forretningsorden sat til behandling på GF under punkt 4.

PĂĄ denne mĂĄde var vi sĂĄ informeret om at der lĂĄ en tvist mellem Tine og Formanden som GF blev anmodet at forholde sig til, idet det er mellemmerne der har ejerskabet til klubben og hverken Tine eller Formanden.

SĂĄ godt, sĂĄ langt.

Samtidigt kunne man så i klubbens forum læse at SaabJens – dvs. Formanden, er godt træt af sin bestyrelse: ”den ene ser vi og hører meget sjældent fra, den anden mener det skal være en akademisk socialist klub!”

Jeg tror aldrig jeg i min foreningstid har mødt en Formand med samme slående destruktive ego. En Formand der bruger sit mandat til at fortælle at To-Takterne er dem der har redet V4 folket fra undergang og at de der er uenige med ham, enten er fraværende til møderne eller akademiske socialister!

I tiden op til Sommer træffet – fik vi så at vide at Olsen ikke længere kunne gennemføre træffet, hvorefter Formanden beder den akademiske socialist – Tine – om at overtage arbejdet og giver hende det fulde ansvar!

Utrolig tillid af vise en person man ikke har tillid til - en person der undergraver bestyrelsens arbejde med krav om gennemskuelighed og bedre oplysning om budget og regnskab!

Hvordan kunne Formanden overlade dette store arbejde til Tine? Var det fejl bedømmelse af Formanden – troede Formanden at Tine ville takke nej og undskylde sin adfærd, så Olsen kunne gennemføre sommertræf uden bilag og regnskab, sådan som han Olsen argumenterede, at han altid havde gjort?

Vi kender afslutningen, Tine og Mads overtog sommertræffet og redede de stumper Olsen havde efterladt. Jeg var selv til stede på Hampen Camping da Tine og Mads mødes med den Camping ansvarlige og ved derfor, at intet var aftalt og på plads. Tidspunkt og leje af hytter var dokumenteret på mail det var alt! Men til et helt træf, forventes der lidt mere en blot en hytte.

Hyttelejen viste sig efterfølgende at være ”forkert”. Medlemmerne skulle ankomst indbetales lejen til Olsen og Olsen skulle afregne til Campingpladsen - som en forudbetaling. Problemet var blot at betalingen til Olsen ville give en difference / overskud på ca. 3400 kr. foruden at Olsen som arrangør ville få hytten uden beregning!

Dette fik Mads og Tine rettet op pĂĄ, gav besked til Camping kontoret og til alle medlemmer via vores hjemmeside, hvor efter Tine informerede bestyrelsen om forholdet! Bestyrelsen og Olsen bedyrede at dette var en fejl fra Camping pladsen; men hvorfor havde Olsen ikke selv set fejlen? Dokumenterne kom fra Olsen til Tine! SĂĄ det var kendt af Olsen.

Jeg har kendt Olsen i 25 år og vi har haft mange gode oplevelser sammen; men den redegørelse som Olsen selv kommer med her på forum – hvor Olsen redegør for sin private virksomheds sponser aftaler med et isoleringsfirma og Saab Klubben, viser en uheldig sammenblanding af privat virksomhed og klub bestyrelsesarbejde.

Olsen som jeg kender ham - snyder ikke folk. Olsens adfærd er naturligvis baseret på Olsens legitime ønske om det bedste for både isoleringsfirmaet, Saab Klubben og Olsen; men det bliver en grå zone som hverken en klub eller virksomhed i dag bør acceptere og som bestyrelsen burde have behandlet for længe siden og senest da Tine dokumenter dette.

At få en hytte uden beregning når man er arrangør, kan være helt fint – hvis bestyrelsen er orienteret og har godkendt dette, således at der er gennemskuelighed i regnskaberne; men det var det ikke - i dette tilfælde - med sommertræffet!

På sammen måde med træffet i Århus- hvornår er det Olsen og hvornår er det Saab Klubbens penge!

Generalforsamlingen udviklede sig til en trist opvisning i mangel på svar fra bestyrelsen til vore medlemmers spørgsmål. Især til det oplæg som Tine i respekt for sit ansvar i bestyrelsen havde udarbejdet. Tine anvendte ikke anklager mod enkelt personer, hun pointerede i stedet det principielle i de manglende retningslinjer for bestyrelsens arbejde, der har givet plads til Olsens manglende styring af at adskille sin egen økonomi og klubbens.

På generalforsamlingen blev bager rettet for smed, useriøs og urimelig kritik af Tine og selv ros til formanden og Olsen. Som da Olsen råbte ”har det ikke været nogle gode træf jeg har lavet?” Og spredte få klapsalver fra de nærmeste!

Kære gamle mennesker i bestyrelsen, Olsen, Jens og Arne – lad dog de unge mennesker komme til og træd tilbage inden I spolerer hyggen og fællesskabet for alle os der håbede på en fællesklub og de sidste Saab Entusiaster forlader klubben. De unge har samme års erfaring som jer – Mads, Esben, Solgård og Tine har været med siden starten for godt 25 år siden, de kender klubben helt ind til marven – de er født Saab entusiaster og de kan give klubben den friske fælles start som vi alle havde forventet.

Mads og Tine har lige vist at de kan redde et sommertræf der er kuldsejlet for Olsen, samtidig med at de kan formulere sig på en måde der ikke sætter spørgsmålstegn ved hverken Sjællændere, V4 folk eller socialister, og som ikke hele tiden fortæller om de gode gamle dage med kun to-takts medlemmer.

Der er pinligt som det er nu, også når vi gennemgår listen over sommertræf deltagere og kan se at vi er fordelt ligeligt som to-takt, V4 og Sonett. Så Jens- dit udsagn var ikke kun splidskabende og upassende; men var også forkert. Dine øvrige nedsættende udsagn om diverse personer i din egen bestyrelse er uden fortilfælde for en siddende Formand.

Olsen, Jens og Arne - hjælp jer selv og klubben. Læg jeres interesse i at hjælpe de unge fra sidelinjen, skru i jeres gamle Saabér, de trænger sikkert til et eftersyn og nyd at Saab Klubben kan få et liv efter jer!

Kom dog til fornuft og læs den fine artikel i Motor Classic – og meddel at I stopper i Bestyrelsen og anbefaler at de unger indtræder - i stedet for at blive til grin i hele veteran landet og for at have ødelagt en spirende fælles saab entusiasme i et fremtidig fællesskab.

God pension
HC
Tilbage til toppen
Solgaard
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 08. dec 2007
Indlćg: 153
Geografisk sted: Starup (15 km. syd for Grindsted 7200)

IndlćgSkrevet: 24 juni 2014, 18.17:25    Emne: Besvar, med citat

Her er referatet fra SAAB-Klubbens bestyrelsesmøde d. 22-06-2014. Der var enighed fra bestyrelsen om at lægge det tilgængelig her:

http://www.saabentusiasten.dk/web/forum/phpBB2/viewtopic.php?p=3490#3490

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besřg brugerens webside MSN Messenger
hc thing
Saab Forum Superbruger

IndlćgSkrevet: 24 juni 2014, 20.40:13    Emne: ophavsrettigheder Besvar, med citat

Jeg skal efter at have læst sidste referat fra bestyrelsesmødet, gøre opmærksom på at undertegnede har rettighederne til de artikler, historier og foto jeg har fået trykt i både Vindspejlet og Saab Entusiasten gennem mere end 25 år.

kun ved en aftale og evt. honorar om hver enkelt artikkel kan materialet genoptrykkes. Dette gælder også de af mine artikler der er trykt i udenlandske blade.

Hilsen HC
Tilbage til toppen
djensenr
Saab Forum nystarter

Indmeldt: 15. dec 2007
Indlćg: 17
Geografisk sted: Langeskov - Fyn

IndlćgSkrevet: 24 juni 2014, 22.12:54    Emne: Besvar, med citat

Slettet den lagde det op 3 gange...

Sidst rettet af djensenr 25 juni 2014, 05.08:43, rettet i alt 2 gange
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ćldre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlćgget    SAAB-Klubbens forum Forum Indeks -> Info fra/til Klubberne Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Gĺ til side 1, 2  Nćste
Side 1 af 2

Gĺ til:  
Du kan ikke skrive nye indlćg i dette forum
Du kan ikke besvare indlćg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlćg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlćg i dette forum
Du kan ikke stemme pĺ afstemninger i dette forum