SAAB-Klubbens forum Forum Indeks SAAB-Klubbens forum
Forum for Saab Entusiaster

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Saabklubbens sportsafdeling

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    SAAB-Klubbens forum Forum Indeks -> Sportsafdelingen
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Totakt Bestyrelsen
Saab Forum nystarter

Indmeldt: 03. dec 2007

IndlægSkrevet: 28 september 2011, 07.02:22    Emne: Saabklubbens sportsafdeling Besvar, med citat

I forbindelse med klubsammenlægningen og skiftet til det nye SAABKlubben har TT klubben ønsket at der bliver lavet en underafdelingen kaldet Sportsafdelingen

Sportsafdelingen af SAABKlubben kommer til at være for medlemmer af SAABklubben med særinteresse for Sports versionen af de klassiske SAAB biler.

Ansvarlig for Sportsafdelingen er idag Carsten Olsen.

Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
SteenHansen
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 09. dec 2007

IndlægSkrevet: 29 september 2011, 07.46:22    Emne: Besvar, med citat

Kan I definere sport lidt mere.

Betyder det at man skal være interesseret i at køre race eller have en bil der ligner en race model, eller gælder det direkte det ganske begrænsede udvalg af TT biler med betegnelsen Sport, GT, eller MC ?

Der hvor jeg ser det kan være interessant for flest er nok hvor det er race orienteret, da det jo er det der har været med til at skabe saabs brand gennem tiden, men de har ikke haft mulighed for at fortsætte det efter 1980, og det er vel det vi lever på alle sammen.

Lad os høre lidt mere om tankerne bag dette.

Steen
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
glenn maretti
Saab Forum Ekspert

Indmeldt: 23. feb 2008

IndlægSkrevet: 30 september 2011, 16.23:37    Emne: Besvar, med citat

Enig med Steen. lad os få det uddybet.

Men samtidig kunne det også være rart, at os der kører Sport, Monte Carlo, Special, GT kunne skabe et netværk, hvor man evt. kunne hjælpe hinanden i den evige jagt på de få stumper der er at få til disse biler.

Selv har jeg efterlyst hjulbolte, og Steen har, som den eneste, venligst henvist til den svenske klub (tak Steen), men det ville jo være dejligt, hvis nogle flere kom på banen herinde! Der er med garanti også nogen herhjemme der ligger inde med stumper.......

Det er trods alt lidt omstændigt (og mærkværdigt) at skulle indmelde sig i den svenske klub, for at kunne "få lov til" at købe stumper....

Nu skal man jo ikke skyde med elastikker, når man selv går med gummibukser Wink
Jeg erkender blankt at de dubletter man har til sin Sport/MC, holder man tæt til kroppen - Det kunne jo være man fik brug for dem på et tidspunkt.

Måske en form for bytte central kunne være en mulighed? Hvis man ligger inde med Sport/MC dele som man ikke mener man får brug for, men samtidig efterlyser dele, kunne en byttebørs være løsningen. Om ikke andet kunne man da på den måde få opbygget et netværk.

Selv byttede jeg et orig. komplet Bullnose sportfilter for et MC 850 filter, velvidende at Bullnose filteret er meget mere sjældent (og dermed værdifuldt) - Pyt med det - Begge parter var glade, og fik den vare de efterlyste, og kan vi hjælpe hinanden på den måde, er det dejligt.

Jeg vil da gerne "Ã¥bne ballet" fra mit overskudslager med flg.:

Haves: 1 stk original fabriksny "decor strip RH" (sport liste til bagskærm højre side) vare nr. 10 73 18 603.

Ønskes: Andet til SAAB Sport/MC

Saab Monte Carlo, 1966
Saab 9-5 Griffin Hirsch Biopower Aut. 2009

SAAB - more than a car
Tilbage til toppen
To-takt Kurt
Webmaster

Indmeldt: 01. jan 2008
Geografisk sted: Randers

IndlægSkrevet: 30 september 2011, 19.37:29    Emne: Sportsafdelingen. Besvar, med citat

Hej derude.
Jeg kan se der er en vis interesse for forslaget, og initiativet skal ses bredt.
Det er ikke ment som en afdeling kun for sportsversionen, men for alle der har en interesse for historisk motorsport i relation til Saab.
Det kan være man køre baneløb, rally eller måske bare har lyst til at følge med i hvad der foregår i "brancen", så kan afdelingen jo udvikle sig.
Måske kunne man forestille sig en aften eller lignende med en person der kan fortælle om sporten, hvad kræver det, hvad gør man og hvordan kommer man igang.
Man kunne også sende billeder af ens Saab, og fortælle om hvad man har bedrevet, ikke nødvendigvis kun i sporten, men også om evt. ombygninger og (måske) forbedringer. Også fint som Glenn foreslår en byttecentral, ikke kun for stumper, men også for erfaringer.
Jeg synes vi må se hvad der sker, og jeg kan godt lide at se Saaberne blive brugt.

M.v.h. To-takt Kurt
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Speedy
SAAB Wacko-Nerd

Indmeldt: 30. jan 2007
Geografisk sted: Tune / Roskilde

IndlægSkrevet: 30 september 2011, 19.44:44    Emne: Besvar, med citat

"Afdelingen" her på forummet kunne jo også bruges til indlæg om saab motorsport, links med filmklip fra nettet, råd til de entusiaster som selv vil prøve enten klubrally osv osv.
Smile
Saabo Campingvogn #238 fra '66
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=21837
http://www.saabster.dk
http://www.saabo.dk
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside AIM-adresse Yahoo Messenger MSN Messenger
SteenHansen
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 09. dec 2007

IndlægSkrevet: 30 september 2011, 22.27:07    Emne: Besvar, med citat

jeg kan se at planen ser ud til at være bredt sportsligt orienteret, og det synes jeg er positivt.

Måske en dag jeg kommer rundt om motorclassic løb, som jeg ser at HC har været, men det kan da absolut være interessant at følge lidt med i hvad der foregår rundt omkring hos Jer andre.

Det er klart mere interessant at se gamle biler brugt, og derfor nyder nogle af os her i huset også CHGP, hvor stemningen af god gammel race kan opleves.
Desværre har vi kun sey to Saab'er, men det vil der jo kunne rådes bod på med dette initiativ, hvor arrangementer med Saaber kan fremhæves lidt.
Tilbage til toppen
twostroke NR. 1
Saab Forum Ekspert

Indmeldt: 15. dec 2007
Geografisk sted: Sabro

IndlægSkrevet: 12 oktober 2011, 20.42:00    Emne: Besvar, med citat

Hej derude.

Det bliver spændende og se hvordan det udvikler sig og at vi kan få endnu mere glæde af vores gamle biler.
Lige pt. er jeg ved at samle min 1968 v4 rally der har deltaget i masser
af løb tilbage i 70 erne. den er med udbyggede skærme og 99 undervogn
og stiv som en skovslæde.

Ps. ligger billeder ind ved lejlighed

Næste år i uge 8 er der igen isbaneløb i Norge sammen med Gammelsaabens venner, det skulle være ret sjovt.

hilsen Carsten Olsen
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Solgaard
Saab Forum Superbruger

Indmeldt: 08. dec 2007
Geografisk sted: Starup (15 km. syd for Grindsted 7200)

IndlægSkrevet: 15 oktober 2011, 21.07:03    Emne: Besvar, med citat

Her er lidt billeder af Carstens racer: http://solgaard.ljbk.dk/#44.2

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside MSN Messenger
Webmaster
Webmaster

Indmeldt: 29. nov 2007

IndlægSkrevet: 17 august 2012, 12.10:40    Emne: Besvar, med citat

For god ordens skyld skal jeg orientere om at indlæg, som drejer sig om Køb/salg/bytte af dele eller annoncer til sportsdele SKAL placeres i de dertil indrettede kategorier og IKKE i sportsafdelingen.

Mvh. og rigtig god weekend

Webmaster
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    SAAB-Klubbens forum Forum Indeks -> Sportsafdelingen Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum